Svenska
Gamereactor
nyheter
Automobilista 2

Racin' USA-paketet nu släppt till Automobilista 2

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Reiza Studios egenutvecklade, Madness Engine-baserade, racingsimulator fick en förhållandevis skakig start då märkligt hoppande vid kraftiga inbromsningar, buggar och allmänt trista bilklasser fick mången tålmodig simgamer att återvända till Assetto Corsa Competizione eller Iracing. Men skam den som ger sig! Reiza Studios har fortsatt fylla på sitt spel, fortsatt lyssna på spelarna, fortsatt laga, fixa, dona och under gårdagen släpptes då äntligen DLC-paketet Racin' USA samt den hett efterlängtade 1.2-patchen som innehåller mängder och åter mängder av uppdateringar som påverkar allt från stabilitet till grafik och framförallt däckfysiken. Här på Gamereactor har vi lagt några timmar i Racingriggen idag och klämt på båda DLC-paketet samt uppgraderingarna i 1.2-patchen och kan med glädje konstatera att ett bra racingspel blivit markant bättre. Strålande jobbat här, Reiza! Nedan hittar du ett litet, litet axplock av de förbättringar som gjorts.

PHYSICS & FFB
• Revised tire tread, center of gravity height & drag coefficient parameters for all cars.
• Unified all GT tire dimensions, rules & branding as per real regulations of the main North American and European series (Michelins for GTE, Pirelli for GT3 & GT4).
• GT3 / GT4 Balance of performance revisions.
• Reduced air scale drafting effect.
• F-Reiza: Slightly adjusted diffuser center of pressure.
• Porsche GT3 Cup: Corrected minimum weight for both models.
• Super V8: Added kingpin multiplier to reduce pendulum effect in FFB.
• Adjusted FFB max force range for BMW M6, Camaro GT4R.
• Adjusted BMW M6 engine torque curve.
• SprintRace: Minor brake torque adjustment.
• Corrected default steering lock & steering ratio for Porsche GT3-R.
• Further bodywork drag coefficient revisions.
• Adjusted default TC & ABS settings (including proper baseline for cars without factory TC).
• Corrected traction control range for GT4 cars
• Adjusted aero yaw sensitivity for all GTs / Protos / Stock Cars / Touring Cars
• Added engine brake setting for formulas (from 1980s on), GT and Prototype classes
• Adjusted engine compression curves for F-Retros, Mclaren 570S, Porsches, F3s.
• Adjusted default packers for F-Retros, P1, Roco
• Adjusted Stock Car, Montana, Ginetta G40s, SprintRace torque in lower rev band to correct engine bogging down on launch.
• Mercedes CLK LM: Disabled downshift auto blip.

GENERAL UPDATES
• Added custom championship feature to championship mode (BETA).
• Added option for Real Weather, synchronizing the weather conditions to the current & forecast conditions on the location of the track.
• Added option to customize date for the event (currently all sessions run under that same day).
• Added 42 years of historical weather data (currently only for tracks listed in the notes above.
• Added seasonal foliage (currently only for tracks noted in the changelog).
• Weather progression is now scaled by time progression setting when using real weather option.</em> Länk till hela listan av uppdateringar som genomförts i denna patch.

Automobilista 2
Att få ratta GTE-Porsche på Laguna Seca i Automobilista 2 är en renodlad fröjd.

Relaterade texter

5
Automobilista 2Score

Automobilista 2

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

R E W I N D ! Efter att ha uppgraderat och jobbat om så gott som varenda liten del i den Madness Engine-baserade racingsimulatorn erbjuder Reiza nu ett i stort sett nytt spel, och Hegevall är salig...

2
Automobilista 2 utökas med rallycross

Automobilista 2 utökas med rallycross

NYHET. Skrivet av Petter Hegevall

Formel, Indycar, GT3/GT4 och GT1-racingen i den sydamerikanska studion Reizas bejublade simulator Automobilista 2 har under flera år nu varit något av det bästa som går...



Loading next content