Svenska
Gamereactor
nyheter
Forza Motorsport 6

GRTV: Vi pratar Forza med Dan Greenawalt

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Vi fick återigen chansen att byta några ord med Turn 10:s creative director Dan Greenawalt, och ämnet var naturligtvis Forza Motorsport 6. Vi fick bland annat veta mer om hur Drivatar-systemet hanterar de nya vädereffekterna och mycket annat. Kolla in om du älskar bilar, racing och bra spel.

Bland de många intressanta saker Greenawalt berättade, var hur Skynet-inspirerat smarta Driveatarerna faktiskt är och hur de lär sig saker Turn 10 inte tänkt sig:

"The AI, the Drivatars, they actually know about the puddles too. So when you avoid puddles your Drivatar learns that you avoided the puddle.

We actually didn't tell [the Drivatar system] to start learning about puddles, it just did. And that's the cool thing about Drivatar. Now I've come to expect the unexpected. I don't know what it's going to be, but you know with Horizon they started looking for the barn finds and they started leading people places. And then Forza Motorsport 6 they just started to figure out rain and figure out wet, without us telling it anything about it."

HQ

Vi påminner om att Forza Motorsport 6 nu är helt färdigt och att ett demo släpps på tisdag.

Forza Motorsport 6

Relaterade texter

Forza Motorsport 6Score

Forza Motorsport 6

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

Är det bättre än den snåla föregångaren? Redaktionens egen racinggalning har satt tänderna i Microsofts sexa...



Loading next content