Svenska
Gamereactor
nyheter
Mirror's Edge Catalyst

Större fokus på strider och stryk i nya Mirror's Edge

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Svenskutvecklade, idiotsnygga Mirror's Edge var en vattendelare av rang. Vissa älskade trial & error-upplägget, den oförlåtande spelmekaniken och den kritvita, stilistiska estetiken medan andra avfärdade spelet som en småjobbig uppvisning i bråkig enformighet. Fokus, från utvecklarnas sida, lades på Faiths kvicka rörelsemönster och inte på spelets strider, något som Dice definitivt lärde sig av och nu ändrar inför den stundande uppföljaren. I en intervju med brittiska CVG berättade producent Karl-Magnus Troedsson hur man valt att jobba med Mirror's Edge (2):

"What I can say is that if the last game focused on first-person movement. The team will be focusing on first-person combat as well, to really nail and refine that this time around. We've shown the combat and movement now, but there's so much more to talk about. What I can say is, this is not just going to be the same game as the last one."

Det låter trevligt tycker vi på redaktionen.

Mirror's Edge Catalyst
Mirror's Edge CatalystMirror's Edge CatalystMirror's Edge Catalyst
Mirror's Edge Catalyst

Relaterade texter

Mirror's Edge CatalystScore

Mirror's Edge Catalyst

RECENSION. Skrivet av Oliver Thulin

Faith är efter åtta år tillbaka för att visa vem som är bäst i spelvärlden på parkour. Oliver har sprungit, hoppat, klättrat, svingat, rullat och satt betyg...



Loading next content