1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005

[Västsvenska Bil-O-serien]


Resultat Elisrundan SM-final Bil-O MK Team Westom 14 september
Resultat Bil-O Värmlandsnatta Kils MK-Bil 5 oktober
Resultat Bil-O Lusrundan Christinehamns MK 26 oktober

02-12-04 Vara MK Bil-O Kräftsvängen 30 november
Klass A
1) Magnus Ershede-Bengt Josefsson,Götene MK, 11.31, 2) Kurt Fredrixon-Mathias Fredrixon, Mölndals MK, 11.39, 3) Ulf Berglund-Per Lundqvist Kils MK Bil-MK Team Westom, 12.23, 4) Peter Brådner-Håkan Nilsson, MK Team Westom, 12.40
Klass B + övriga 1) Conny Johansson-Daniel Johansson (C-långa), Ljungby MK,15.22, 2) Mats Andersson-Kenneth Söderqvist, Films MK, 21.38, 3) Jan Österberg-Krister Berglund, Forshaga MC-Kils MK Bil, 22.10, 4) Leif Stenström-Krister Karlsson, MK Falcon-Mölndals MK, 23.09, 5) Timo Tanskanen-Lars Hassel (C-långa), SMK Västerås, 28.04, 6) Tomas Molander-Roger Hallenberg, Götene MK, 41.49, 7) Sven-Olof Ehrencrona-Lennart Ehrencrona (C-långa), Årjängs MK, 42.57
Klass C 1) Kjell Karlsson-Carl-Erik Karlsson, Nora MK, 33.54, 2) Britt-Marie Lundqvist-Viktoria Berglund, Kils MK Bil, 46.23, 3) Per Svensson-Per Junfors, Kullings MS-Mölndals MK, 52.58
PB 1) Bengt Johansson-Peter Svensson, 13.16, 2) Andreas Nurman-Anna Cajsa Jonsson, 36.14

02-11.14 Ställning för Öppna Västsvenska O-Serien
Nu finns uppdaterad ställning för Öppna Västsvenska O-Serien 2002(VOS) ute på internet.
Adressen enligt nedanstående länk.
http://home.swipnet.se/kils_mk_bil/vos

02-10-22 Linjeorientering i Lusrundan
Under lördagen blir det Bil-O-tävling Lusrundan i Kristinehamn. 30-talet ekipage är anmälda som till stor del består av Sverge-eliten, några saknas, däribland SM-ettorna Hans-Erik Haraldsson Ljungby med kartläsare Mikael Andersson Degerfors RC, (om dom inte får för sig att efteranmäla sig)
- Linjeorientering har vad jag vet inte prövats i Värmland, men jag tror de tävlande ska gilla denna typ. Risken är att det bitvis kan bli ett högt tempo, men för att stävja detta kör vi med onumrerade passer- och bemannade kontroller i trakterna runt Kristinehamn, med start kl. 17.00 från Carab Bil AB, berättar banläggare Carlingvar Blom.
Definitiv banlängd: Långa banan tot. 79,52 km. varav 54,17 km. O-str. På 7 st. Korta banan c:a 55km. varav c:a 38 km. O-str. På 4 st. Kontroller: PK, BPK,TK i ett väl anpassat antal. Inga HTK och IK, förekommer.
Lite kortfattat vad en Linje-Bil-O är
Följ inritad körlinje på kartklippen i lite olika kartskalor, precis som idag. Väldigt skönt, du slipper läsa t.ex. 4mm NNV Myrsloktorpet Ibland är kartklippen färgade med körlinje i avvikande färg och ibland svart/vit-kopierade men ändå en väl synlig linje, vid ¨snurråkning¨ finns en hjäp-pil på kartan som talar om åt vilket håll du skall åka.
Så här går det till: Vid TK 0, får du en bunt kartklipp (motsvarande rutindelat körbesked) i startögonblicket, snabbt letar du rätt på ringnummer 1, sedan 2, 3, 4, 5 osv, som finns efter körlinjen för att komma till TK 1, var som helst efter körlinjen finns det PK (passerkontroller) placerade med samma finess som idag, OK (orienteringskontroll) kan användas, men i mindre omfattning än vanligt. Kontrollerna kan vara numrerade eller onumrerade, vilken typ som används skall alltid anges i inbjudan eller i PM 1. TK (tidskontroll) är numrerade med, O-str. 1, mellan TK O-TK 1, O-str. 2, mellan TK 1-TK 2, o.s.v KK (kartkontroll) kan också förekomma, men lugn, där får du en ny omgång kartor, dessa kontroller fungerar också som en TK.
Varje land har lite olika regler, här i Sverige kan vi pröva lite olika typer, i Ludvika användes den Finska typen, som innebär att du får ett löst tidspapper med deltider som finns vid varje färdriktningssiffra på varje sträcka, där kan då finnas en hemlig tidskontroll (HTK).
Prickräkningen kan också variera, kontrolltyper kan också variera mellan onumrerat eller numrerat. Jag går inte in på hur prickarna räknas ut, eftersom det svenska regelverket inte är klart när det gäller detta. Ludvika hade ett eget system som jag tyckte var rörigt.
Tävlingen som jag och Torbjörn Zetterljung (tidigare Johansson) kartis till Kjell Carlsson, Nora MK skall arrangera den 26 okt i Kristinehamn, kommer troligen att arrangeras med endast öppna TK, och endast som nu, med en ideal tid pr. O-str.
Linje-orientering påminner mycket om ¨det glada 70-talet¨ när vissa av tävlingarna i den då så aktiva Värmlänska o-serien, kördes som ringmarkerat, med det undantaget att varje PK fanns i någon av hästskoringarna.
Linje-orientering är jättekul, prova nästa tävling som arrangeras på detta vis, det är lättare än du tror.
Upplysningar Carlingvar Blom, 0322-19992, 0550-13946, 0733-760875, Torbjörn Zetterljung, 0586-31370, 0706-558771
Startlista

02-10-06 Nöjda bilorienterare körde VärmlandsNatta
Stortävlingen VärmlandsNatta avgjordes i skogarna söder om Molkom på lördagkvällen. Drygt tjugo ekipage hade hittat dit och de flesta var väldigt nöjda med arrangemanget, även om flera var mindre nöjda med sina egna insatser, för det var svårt. Som vanligt när Kils arrangerar var kartor och angivelser tydliga, inga gömda kontroller, genomtänkt banläggning och flera svåra vägrätningar. Banläggaren Krister Berglund hade trots att vissa partier använts tidigare fått till flera fina svårigheter som tog lång tid att lösa. Det är tävlingar som den här som får de tävlande att komma ända från Uppland, Åland, Östergötland.
Första sträckan, en snurrsträcka inne på Nords och Nomekos fabriksområden inne i Molkom, var en relativt kort och trång sträcka. Bäst på långa banan var här Henric och Stig Oscarsson tätt följda av Roger och Jan Lindholm. På korta banan var Örjan Bäck och Marcus Danielsson snabbast. Sträckan gav inga stora tidsdifferenser, däremot fick flera av de tävlande prick för tappade kontroller.
Andra sträckan startade mitt i mörka skogen, någonstans mellan Karlstad, Molkom och Väse. Ett par fina vägrätningar, lite OK-plock, fler rätningar och några lagårdsbackar gjorde att många fick problem. Dock inte Roger och Jan som vann sträckan med drygt två och en halv minut före Göran Källström och Bo Hällkvist och gick därmed upp i en sammanlagd ledning. På korta banan var Jan-Erik "Pelle" Nilsson och Ulf Persson snabbast. Sune Sundström och Benny Bergman gick här upp i sammanlagd ledning före Örjan och Marcus.
Den tredje sträckan startade utanför en bondgård. Här konstruerade flera tävlande egna svårigheter och lade flera minuter innan de åkte vidare mot sträckans första kontroll. Efter ett par kilometer började de riktiga svårigheterna med blandat skissåka och gamla kartor med IK-tavlor på tallhed. Återigen var Roger och Jan snabbast, knappa minuten före kvällen slutsegrare, Ulf Andersson och Aki Järvinen. Eftersom Henric och Stig åkte bort sig ledde nu Roger och Jan tävlingen med hela sex och en halv minut före Ulf och Aki. På korta banan var Sune och Benny suveräna och vann sträckan med över åtta minuter. Deras ledning ökade till knappa tolv minuter före Örjan och Marcus.
Fjärde sträckan fortsatte på tallheden och bjöd på fler skisser, fler vägrätningar, fler IK-tavlor och stora tidsdifferenser. Nu hade Ulf och Aki fått upp farten och vann sträckan med knappa två minuter före Göran och Bo. Roger och Jan hade stora problem och drog dessutom på sig tio prick för en tappad kontroll och var därmed borta ur segerstriden. Ulf och Aki tog därmed över ledningen, över fjorton minuter före Roger och Jan.
Femte och näst sista sträckan var återigen en blandning av gamla och nya kartor, OK-plock och vägrätningar. Roger och Jan hittade rytmen igen och vann sträckan, drygt en minut före Jesper och Sölve Eklund. Ulf och Aki var emellertid hack i häl och behöll ledningen även om den krympte till "bara" tolv minuter.
Sista sträckan fortsatte på samma sätt som den förra. Flera små, svårfunna vägar och luriga rätningar gjorde att många fick tavelprickar. Ett av dessa ekipage var Roger och Jan som med tio "extraminuter" ramlade ner till en slutlig sjätteplats. Ulf och Aki, däremot, gjorde tävlingen igenom en stabil insats, missade inte en enda kontroll och vann till slut med över tretton minuter. Sträcksegrare var dock Lars-Göran Palm och Lars Stahre som tack vare den snabba avslutningen knep andraplatsen, knappt före kvällens stora överraskning, Håkan Nilsson och Peter Brådner. Sträcktvåa var återigen Jesper och Sölve. På korta banan var Örjan och Marcus snabbast igen. De tog dock inte igen hela avståndet utan slutade på en fin andraplats, knappt två minuter efter ålänningarna Sune och Benny.
Pär Lundqvist

02-09-18 Andersson/Haraldsson suveräna i SM-finalen
Mikael Andersson och Hans-Eric Haraldsson tog direkt på första sträckan kommandot i bilorienterarnas SM-final och gav sedan inte konkurrenterna minsta chans att komma i närheten. Med klar marginal tog de den andra SM-delsegern för i år och därmed var det tredje gemensamma SM-guldet avklarat.
Än en gång bjöd MK Team Westom från Arvika de tävlande på ett mycket genomarbetat arrangemang. Banläggarteamet, med Pär Lundkvist i spetsen, tillhör de allra bästa vi har i landet. Den mycket orienteringsintensiva banan hade därför inte heller oväntat svårigheter utöver det vanliga. Kluriga vägrätningar varvade med snabba snurrar på välritade skisser. Det är mycket imponerande hur Mikael och Hans-Eric med den klart snabbaste körtiden även var de som missade minst kontroller.
I de värmländska skogarna kring Åmotfors och Köla, inte så långt från den norska gränsen, kördes sju orienteringssträckor. Mikael och Hans-Eric vann de fyra första och hade vid uppehållet nästan 22 minuters ledning. Almunge MKs Mattias och Michael Holmgren jagade sitt sjätte SM-guld. De hade efter seger i den första deltävlingen innan start lika många poäng som Mikael och Hans-Eric, men den här kvällen hade de bara att inse att de var tvåa och att gratulera sina övermän. Om tredjeplatsen hade Västeråsarna Roger och Janne Lindholm en hård match mot Ulf Andersson och Aki Järvinen hela banan igenom. Roger och Janne körde fort men missade samtidigt. Ulf och Aki tog det lite lugnare och det lönade sig till sist.
Bästa B-kartläsare var Göran Källström som de senaste åren kört hem tre SM-brons med broder Anders, men som nu tagit plats i kartläsarstolen och blev total 8a. Imponerade gjorde även Rasbo MKs unge Björn Johansson, som med rutinerade pappa Sten nu tog en total 13e plats.
CLAES NIDEBORN
Resultat
Elisrundan, MK Team Westom, SM-deltävling 3 av 3, 14/9
1) Hans-Eric Haraldsson/Mikael Andersson, Ljungby MK/Degerfors RC, 86,55 2) Michael och Mattias Holmgren, Almunge MK, 115,30 3) Aki Järvinen/Ulf Andersson, Botkyrka MK/Älmhults MK, 123,13 4) Jan och Roger Lindholm, SMK Västerås, 128,04 5) Magnus Ershede/Bengt Josefsson, Götene MK, 142,41 6) Lars Stahre/Lars-Göran Palm, Bromma MK, 147,22 7) Jonas och Per Hellander, Ludvika MS,158,17 8) Bo Hällqvist/Göran Källström (B), SMK Västerås/Almunge MK 164,39
SM i bilorientering (slutställning)
1 Hans-Eric Haraldsson/Mikael Andersson, Ljungby MK/Degerfors RC 120p
2 Michael och Mattias Holmgren, Almunge MK 118p
3 Aki Järvinen/Ulf Andersson, Botkyrka MK/Älmhults MK 115p
4 Jonas och Per Hellander, Ludvika MS 114p
5 Jan och Roger Lindholm, SMK Västerås 112p
6 Kenneth Lannermo/Robert Glimmerud, Skepptuna MK 108p,
7 Lars Stahre/Lars-Göran Palm, Bromma MK 105p,
8 Stig och Henrik Oscarsson, SMK Västerås 104p,
Björn Henriksson/Claes Nideborn, Ludvika MS 104p, Bo Hällqvist/Göran Källström, SMK Västerås/Almunge MK 104p

02-09-12 Bilorienteringens SM-final i Arvika
De västvärmländska skogarna blir avgörande när MK Team Weston med Elisrundan avslutar årets SM i Bilorientering. Inför denna tävling är ingenting avgjort. Det är  fyra ekipage som har guldläge. Mikael Andersson/H-E Haraldsson Degerfors/Ljungby & Mattias & Mickael Holmgren Almunge har båda 117 poäng
Efter dem ligger Per & Jonas Hellander Ludvika på 114 poäng men ska de ha någon chans på guldet så måste de vinna sista deltävlingen samtidigt som  ingen av de andra guldaspiranterna kommer på 2:a plats.
Ulf Andersson/Aki Järvinen Älmhult / Botkyrka som endast har åkt 1 deltävling har också chansen men då är vinst ett måste.
Tävlingens första del (sträcka 1-4) ingår i Västsvenska O-Serien (VOS), Värmländska O-Serien samt i Västra Bilsportförbundets Mästerskapsserie. Det är verkligen omväxlande karaktär på tävlingen och och deltagarna får brottas med by- och landsvägar av varierande standard, vägrätningar, skogsstigar, nedlagda och nya industriområden, två processindustrier (dygnet-runt-drift), ett par grusgropar, vägrätningar igen, en tallhed med många små vägar, ladugårdsbackar, fler vägrätningar. Tävlingen betraktas som svår och det krävs med det oerhört rutinerade startfältet.
Det kommer att bli ett rafflande avslut i de västvärmländska skogarna med målgång sen kväll/natt mot valsöndagen.
33 ekipage är anmälda på SM-banan. Ytterligare sex kör den kortare delen av banan.
Hela anmälningslistan

02-09-08 Finsk totalseger vid NM i Bilorientering
Lördagen den 7/9 avgjordes Svenska deltävlingen i Nordiska Mästerskapet i Bilorientering, Tävlingen ingick även som 2:a deltävling i SM. Tävlingens namn var Hyundaipokalen och avgjordes mestadels på Strängnäs militärregemente P10:s övnings- och skjutfält
Vi hade även sträckor som passerade grusgroparna vid Malmby. En sträcka kördes på Malmby flygfält.
Arrangörerna Älmhults MK och Södertörns Biloklubb hade lagt en rolig bana med både fart och klurigheter. Det blev extra svårt pga dammet eftersom det inte blåste bort mellan de tävlande, men de fick Coca Cola utdelat på den nya sträckningen (ej färdigbyggd) av E20 för att släcka törsten.
Totalsegrare blev Marku Leppänen och Stefan Åstrand från Finland. På andra plats kom bäste svensk och vinnare av SM deltävling nr 2 Hans-Erik Haraldsson Ljungby MK och Mikael Andersson Degerfors RC.
Thomas Lagman www.bilorientering.com/NoM2002

02-09-03 NM- SM i Bilorientering avgörs i Strängnäs
Den svenska deltävlingen, den tredje i Nordiska Mästerskapet i bilorientering, Hyundai pokalen genomförs i Strängnäs på lördag dessutom ingår en deltävling, nummer två i SM, men redan på fredagskvällen körs Atos rundan, en deltävling ingående i Mellansvenska bil-o serien, där även de utländska deltagarna har möjlighet att få delta.
Start och mål är båda dagarna förlagt på Soldathemmet vid P 10. Fredagens bana är ca. 80 km. för de dryga 60 talet anmälda.
Lördagens NM och SM bana är något längre och skall vi nämnda några förhandsfavoriter så får det bli de flerfaldiga NM mästarna från Danmark, Harald och Jan Söndergaard men finnländarna Markku Leppänen/ Stefan Åstrand vill säkert vara med och slåss om segern.
Bland de dryga 60 talet anmälda finns det givetvis ett antal svenska ekipage som vill vinna t.e.x. bröderna Michael och Mattias Holmgren och regerande Svenska mästarna Hans- Erik Haraldsson/ Mikael Andersson.
Lördagens tävling startar redan på eftermiddagen med målgång framåt midnatt.
Arrangörerna, Södertörns Bil -o klubb och Älmhults MK hälsar alla intresserade välkomna till soldathemmet senast 15.30 där det då finns en publikguide som tar er med till ett par lämpliga platser på publiksträckan, för gemensam avfärd i egna bilar.

Resultat Götlundasnurren Nora MK 17 augusti
Korta banan
1) Sven-Olof Ehrencrona/Lennart Ehrencrona, Årjängs MK, 105.11, 2) Benny Bergman/Sune Sundström, Rasbo MK, 110.43, 3) Marcus Danielsson/Örjan Bäck, Årjängs MK, 142.56, 4) Björn Glad/Pelle Käck, Ydre MK, 178.48, 5) Eddi Bergström/Anders Zetterlund, 247.27
Långa banan
1) Björn Henriksson/Claes Nideborn, Ludvika MS, 58.30, 2) Ulf Berglund/Pär Lundqvist, Kils MK-MK Team Westom, 61.24, 3) Magnus Ershede/Bengt Josefsson, Götene MK, 70.00, 4) Jonas Hellander/Per Hellander, Ludvika MS, 71.11, 5) Stig Oscarsson/Henrik Oskarsson, SMK Västerås, 83.46, 6) Jan Söderblom/Kent Romppala, Rasbo MK, 87.54, 7) Thomas Lagman/Peter Kihlstenius, Mellansjö MK-SBOK, 99.35, 8) Sölve Eklund/Jesper Eklund, Rasbo MK, 100.57, 9) Kenneth Lannermo/Robert Glimmerud, Skepptuna MK, 106.20, 10) Anders Malmberg/Karin Malmberg Ludvika MS, 108.22, 11) Sigge Henriksson/Thomas Henriksson, Ludvika MS, 116.49, 12) Lars Thorgren/Per Andersson, Mälaröarnas MK-SMK Köping, 118.14, 13) Jan Lindholm/Roger Lindholm, SMK Västerås, 118.46, 14) Peter Brådner/Håkan Nilsson, MK Team Westom, 120.43, 15) Mats Andersson/Kenneth Söderqvist, Films MK, 127.25, 16) Sten Johansson/Björn Johansson, Rasbo MK, 128.57, 17) Eino Honkamäki/Sören Eriksson, Almunge MK, 140.45, 18) Jan Sundgren/Nettan Stenius, Almunge MK, 154.49, 19) Lars-Erik Lindell/Monica Lindell, Rasbo MK, 173.20, 20) Stefan Helin/Joacim Ahnheim, Tibro MK, 174.32, 21) Jan Österberg/Krister Berglund, Forshaga MC-Kils MK Bil, 181.49 B, 22) Anders Jansson/Marcus Claar Södertörns BOK, 193.41, 23) Per Johansson/Gunnar Muktelins, SMK Västerås, 222.32, 24) Oskar Sylvan/Hans Sylvan, Djursholms MK, 230.18, 25) Ulf Tobiasson/Carl Ingvar Blom Forhaga MC-Kils MK/Bil, 235.08, 26) Stefan Pettersson/Lars-Olov Petterson, SMK Arboga, 239.48, 27) Timo Tanskanen/Lars Hassel SMK Västerås, 274.36

02-06-10 Värmläningar på Bil-O i helgen
Två tävlingar averkades under lördagen dels en kort sprint på förmidagen med 3 sträckor i Grangärde/ Nyhammar området.
Resultat 1. H-E Haraldsson/ Mikael Andersson Degerfors RC 16,39 11. Peter Brådner / Håkan Nilsson Westom 21,58 13. Ulf Berglund / Pär Lundqvist Westom 22,13 28. Marcus Danielsson / Örjan Bäck 34,52, 29. Jan Österberg / Carlingvar Blom 36,42.
Eftermiddagens linjeorientering blev en nyhet för dom flesta
Resultat Långa Banan 1. H-E Haraldsson / Mikael Andersson 65,35 2. Ulf Berglund / Pär Lundqvist Westom 79,42 14. Peter Brådner / Häkan Nilsson Westom 212,02
Korta banan 2. Jan Österberg / Carlingvar Blom Forshaga / Kil 30,38 3. Marcus Danielsson / Örjan Bäck Årjäng 31,44.
Resultat finns på
www.ludvikams.com

02-05-05 Andraplatser för värmländska bilorienterare
Tre värmländska A+B ekipage var nere och tävlade i Götene MK Byggsvängen. Tävlingen gick på vårfagra Kinnekulle. Två avgörande sträckor var förlagda i ett kalkbrott, som efter veckans regnande blev mycket utslagsgivande, där stora delar av sträckorna låg under vatten. Det gällde att åka med lagom hastighet så inte vatten kom in i motorrummet, vilka en del fick erfara. Ulf Berglund/ Pär Lundqist klarade sista sträckan bäst och förde upp dom till 2:a plats totalt Peter Brådner/ Håkan Nilsson slutade på 5:e plats i A. I B klassen blev Jan Österberg/ Krister Berglund 2:a.
Klass A 5 startande 1. Jan Lindholm / Roger Lindholm SMK Västerås 16,48, 2. Ulf Berglund / Pär Lundqvist Kils MK / MK Team Westom 22,14, 5. Peter Brådner / Håkan Nilsson MK Team Westom 40, 28
Klass B 4 startande 1. Roland Ahlström / Ingmar Evaldsson Konga Moders / Olofströms MK 47,56, 2. Jan Österberg / Krister Berglund Forshaga MC / Kils MK Bil 52,17

02-04-15 Bil-O på inhägnat område i Alingsås
Mölndals MK arrangerade tävlingen i Alingsås med OK Skogshjortarna som medhjälpare. Man provade Bil-O typen med sprintsträckor på inhängnade områden och orienteringssträckor med OK och PK kontroller på allmän väg utan tidtagning. Det behövdes då inte något tillstånd från Länsstyrelsen, möjligen ett sätt att arrangera Bil-O i Värmland också.
Klass OK Skogshjortarna 1. Kjell-Åke Isaksson/Ronny Andersson OKS, 4.26, 2. Tomas Karlsson/Pär Stenberg OKS, 10.51, 3. Annica Carlsson/Max Tholén OKS, 16.20, 4. Kjell Einarsson/Suzy Larsson OKS, 16.24
Klass Nybörjare, Bana 2 1. Ingvar Andersson/Viktor Andersson Mölndal, 6.19, 2. Daniel Johansson/Martin Andersson Ljungby, 6.48, 3. Jan Rasmusen/Jenny Wassenius Alingsås, 20.50, 4. Bengt Alkdal/Roland Alkvik Mölndal, 23.09, 5. Andreas Ingemarsson/David Ingemarsson Göteborg, 41.03, 6. Johan Josefsson/Magnus Josefsson Mölndal, 60.00
Klass C, Bana 1 1. Joakim Lugn/Magnus Ershede Götene, 16.21, 2. Björn Glaad/Pelle Käck Tranås, 20.18, 3. Jonas Hjelm/Mattias Andersson Varberg, 24.00, 4. Hans-Erik Haraldsson/Maria Haraldsson Ljungby, 31.36
Klass Övrig, Bana 1 1. Tomas Molander/Roger Hallenberg Götene, 8.00, 2. Jan Österberg/Krister Berglund Forshaga/Kil, 11.56, 3. Berit Johansson/Joacim Ahnheim Tibro, 13.02

02-02-20 O-Plogat inställd
O-Plogat 9/3 (Bil-O i Kil) är inställd p.g.a. att det inte finns nå´t att ploga..... ingen snö och ingen frusen mark. Det var förutsättningen för att vi skulle göra en lagom svår bana.
men-men, vi kommer igen till hösten med nästa Bil-O.

www.motorsportivarmland.nu